Etwinning Εκπαιδευτικά προγράμματα Περιβαλλοντικά

S.P.A.C.E.

(SPACE, PEOPLE, ART, CULTURE, ENVIRONMENT)

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Αμαλία Χόμπη, Μαρία Καρινιωτάκη, Χαράλαμπος Κασωτάκης

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Το βραβευμένο με Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας σχέδιο εκπονήθηκε κατά το σχολικό έτος 2019-20. O τίτλος του είναι το ακρωνύμιο των αγγλικών λέξεων S-pace, P-eople, A-rt, C-ulture και E-nvironment. Σ’ αυτό εξετάστηκαν οι ακόλουθες διαστάσεις του γενικού θέματος της διαχείρισης και προστασίας του περιβάλλοντος: αειφορική ανάπτυξη, ορθολογική διαχείριση και διατήρηση του φυσικού και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος και αειφορία και δημοκρατία.

Στόχοι του προγράμματος ήταν:

  • η διεπιστημονική προσέγγιση του STEM & STEAM,
  • η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και η χρήση της σε μείζονος σημασίας αποφάσεις που αφορούν την ορθολογική διαχείριση των διαφόρων πόρων και την εκπόνηση σχεδίων αειφορικής ανάπτυξης,
  • η ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων και η χρήση τους στην καθημερινή ζωή,
  • ο ψηφιακός γραμματισμός και η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα διαδικτυακής ασφάλειας,
  • η δημιουργία κινήτρων για έρευνα και αυτόνομη μάθηση,
  • η ενίσχυση της ψηφιακής μάθησης μεταξύ των μαθητών,
  • η ανάπτυξη των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων,
  • η αύξηση της δημιουργικότητας, της ευθύνης, της παραγωγικότητας και της πρωτοβουλίας τους,
  • η μετατροπή των μαθητών σε ενεργούς πολίτες όχι μόνο της χώρας αλλά και της υφηλίου.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:

Η εξέταση των προαναφερθέντων ενοτήτων έγινε μέσω δραστηριοτήτων ομάδων μαθητών οι οποίες είχαν σχεδιαστεί κατά τέτοιον τρόπο ώστε να ενσωματώνουν καινοτόμες διαδραστικές παιδαγωγικές μεθόδους. Αυτές δεν περιλάμβαναν μόνο τη χρήση των εργαλείων του Web 2.0 αλλά είχαν επίσης ως στόχο την εν γένει ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκαν νέες διδακτικές τεχνικές (π.χ. PBL – Problem Based Learning ). Τέλος, η δημιουργικότητα, η επικοινωνία, η συνεργασία και η κριτική σκέψη εφαρμόστηκαν ως κατευθυντήριες γραμμές σε όλο το έργο.

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: 26 (Τμήμα Α1)

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΧΩΡΕΣ: Τουρκία, Ελλάδα, Εσθονία, Γεωργία, Ιταλία, Λιθουανία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ουκρανία

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ:

  • Δημιουργία λογότυπου και αφίσας του προγράμματος,
  • δημιουργία κόμικ με θέμα την παρουσίαση κάποιου αστροναύτη ή επιστήμονα και των επιτευγμάτων του,
  • σχεδιασμός ζωής σε νέο πλανήτη με γνώμονα την αειφορική ανάπτυξη, την ορθολογική διαχείριση των πόρων και την προστασία του φυσικού και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος,
  • σύνταξη του Συντάγματος του νέου πλανήτη,
  • συγγραφή μονόπρακτου με θέμα την προστασία του περιβάλλοντος στο νέο πλανήτη και δραματοποίησή του,
  • δημιουργία ταξιδιωτικού οδηγού για το νέο πλανήτη,
  • παραγωγή βίντεο σχετικό με το γενικό θέμα του σχεδίου και με τίτλο «Το Μανιφέστο του Νέου Πράσινου Πλανήτη μας».

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ:

https://twinspace.etwinning.net/93164/home

(Username: etwinning.space.1  Password: SPACE201920)