Etwinning Εκπαιδευτικά προγράμματα Περιβαλλοντικά

CLIMATE CHANGE IS A POLITICAL CHOICE!

Κατηγορία: Σχολικά Έτη 2019-21, eTwinning, Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Αμαλία Χόμπη, Αντώνιος Χαλκεύς

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Το βραβευμένο με Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας σχέδιο εκπονήθηκε κατά τα σχολικά έτη 2019-20  και 2020-21 και ως θέμα του είχε την κλιματική αλλαγή, τη στάση και τον ρόλο των πολιτικών στο εν λόγω θέμα, τις διεθνείς συμφωνίες που έχουν συναφθεί και την αξιολόγησή τους.

Στόχοι του προγράμματος ήταν:

  • η διεπιστημονική προσέγγιση του θέματος της υπερθέρμανσης του πλανήτη και της κλιματικής αλλαγής,
  • η διερεύνηση του θέματος της στάσης πολιτών και πολιτικών,
  • η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και η χρήση της σε μείζονος σημασίας αποφάσεις,
  • η ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων και η χρήση τους στην καθημερινή ζωή,
  • ο ψηφιακός γραμματισμός ως δεξιότητα απαραίτητη για τη επικοινωνία, την ανταλλαγή πληροφοριών και τη συνεργασία των ομάδων,
  • η ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων του 21ου αιώνα,
  • η δημιουργία κινήτρων για έρευνα και αυτόνομη μάθηση,
  • η ενίσχυση της ψηφιακής μάθησης μεταξύ των μαθητών,
  • η ανάπτυξη των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων ιδιαίτερα εκείνων του δημόσιου λόγου και της επιχειρηματολογίας,
  • η αύξηση της δημιουργικότητας, της ευθύνης, της παραγωγικότητας και της πρωτοβουλίας τους,
  • η μετατροπή των μαθητών σε ενεργούς πολίτες όχι μόνο της χώρας αλλά και της υφηλίου.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:

Η εξέταση των προαναφερθέντων ενοτήτων έγινε μέσω μιας πολύ ενδιαφέρουσας σειράς δραστηριοτήτων ομάδων μαθητών οι οποίες είχαν σχεδιαστεί κατά τέτοιον τρόπο ώστε να ενσωματώνουν καινοτόμες διαδραστικές παιδαγωγικές μεθόδους. Αυτές δεν περιλάμβαναν μόνο τη χρήση των εργαλείων του Web 2.0 αλλά είχαν ως στόχο και την εν γένει ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Επίσης, χρησιμοποιήθηκαν νέες διδακτικές τεχνικές (π.χ. PBL – Problem Based Learning ). Τέλος, η δημιουργικότητα, η επικοινωνία, η συνεργασία και η κριτική σκέψη εφαρμόστηκαν ως κατευθυντήριες γραμμές σε όλο το έργο.

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: 26 [Τμήμα Α2 (2019-20), Τμήμα Β2 (2020-21)]

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΧΩΡΕΣ: Ισπανία,Τουρκία, Πορτογαλία, Ελλάδα

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ:

  • Δημιουργία λογότυπου και αφίσας του προγράμματος,
  • συμμετοχή σε forum,
  • συγγραφή δοκιμίων,
  • παρουσίαση των θεμάτων της υπερθέρμανσης του πλανήτη, της ξηρασίας, της ανόδου της στάθμης της θάλασσας, του λιωσίματος των πάγων, των ακραίων καιρικών φαινομένων, της οξίνισης των ωκεανών, της απώλειας της βιοποικιλότητας, των κινδύνων για την ανθρώπινη υγεία, των περιβαλλοντικών μεταναστών, των δασικών πυρκαγιών και της αποψίλωσης των δασών και της αύξησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης,
  • δημιουργία του χάρτη της κλιματικής αλλαγής,
  • παρουσίαση της στάσης που τηρούν οι πολιτικοί σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο έναντι της κλιματικής αλλαγής και αξιολόγηση των μέτρων που έχουν ήδη ληφθεί,
  • συγγραφή ομιλίας από τους μαθητές,
  • προσομοίωση διάσκεψης κορυφής με θέμα την κλιματική αλλαγή.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ:

https://twinspace.etwinning.net/93164/home

(Username: politics.climate

 Password: PoliticalChoice1)

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ:

https://sites.google.com/aeaag.pt/etwinningproject/home?authuser=0

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ:

Facebook group:

https://www.facebook.com/groups/628036524389335/

Instagram and Twitter

#etwinningpoliticsclimatechange