Erasmus+ Etwinning KA2 Let Us Sail Together

LET US SAIL TOGETHER!

ΥΠΕΥΘΥΝOI ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

  • Erasmus+/KA229:Γεώργιος Φωτεινάκης
  • eTwinning: Αμαλία Χόμπη

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Καλύπτοντας το 72% του πλανήτη και παρέχοντας το μισό οξυγόνο του, οι θάλασσες και οι  ωκεανοί παίζουν σημαντικότατο ρόλο στη διατήρηση της ζωής πάνω στη Γη. Ρυθμίζουν το κλίμα, απορροφούν το διοξείδιο του άνθρακα, συγκρατούν το 97% του νερού και παράγουν το μισό οξυγόνο στην ατμόσφαιρα. Ωστόσο, απειλούνται από την κλιματική αλλαγή, τη ρύπανση και την παράνομη αλιεία. Βασικός στόχος του έργου είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα κλιματικής αλλαγής, θαλάσσιας ρύπανσης, προστατευμένων θαλάσσιων περιοχών και διασφάλισης της βιώσιμης ανάπτυξης του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Άλλοι στόχοι είναι η ενασχόληση με τις Επιστήμες και την έρευνα, η βαθύτερη κατανόηση της σημασίας της διατήρησης της φυσικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς, ο ψηφιακός γραμματισμός και ο γραμματισμός στα Μέσα, η ενεργή πολιτειότητα, η ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αι. και η απόκτηση της ευρωπαϊκής ταυτότητας.

Κατά το σχολικό έτος 2020-21 λόγω της πανδημίας δεν πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες μάθησης, διδασκαλίας και κατάρτισης. Εν τούτοις, χρησιμοποιήθηκαν τα ψηφιακά μέσα για να γίνουν διάφορες δραστηριότητες όπως η παρουσίαση των συνεργαζόμενων σχολείων, η γνωριμία των εταίρων, η έκθεση αναφοράς SELFIE, ο εορτασμός της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας του Κώδικα, διάφορες τηλεδιασκέψεις καθηγητών και μαθητών, η δημιουργία του logo, παρουσιάσεις σχετικές με το θέμα της κλιματικής αλλαγής και της αεικαλλιέργειας (permaculture), αξιολογήσεις της προγενέστερης γνώσης των συμμετεχόντων, ευαισθητοποίηση στο γραμματισμό στα Μέσα, εορτασμός των Ημερών Erasmus, της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, έρευνα για την ενέργεια, τους πόρους, το οικολογικό μας αποτύπωμα, τις προστατευόμενες θαλάσσιες περιοχές, εργαστήρια για την αειφορική διαχείριση του υδάτινου περιβάλλοντος, συγγραφή ποιημάτων σχετικών με την βιώσιμη ανάπτυξη, δημιουργία βίντεο για τη διάχυση του προγράμματος.

Κατά το σχολικό έτος 2021-22 πραγματοποιήθηκαν τρεις (03) δραστηριότητες μάθησης, διδασκαλίας και κατάρτισης, μία (01) από τις οποίες ήταν διαδικτυακή (Σουηδία, Φεβρουάριος 2022) και δύο (02) δια ζώσης (Κροατία, Μάρτιος 2022, και, Ισλανδία, Μάιος 2022). Σ’ αυτές έλαβαν μέρος 16 μαθητές και 4 καθηγητές οι οποίοι ασχολήθηκαν με τα εξής υποθέματα: H κλιματική αλλαγή και η υπερθέρμανση του πλανήτη, οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και οι επιπτώσεις του φαινομένου του θερμοκηπίου και η αλιευτική βιομηχανία στις χώρες των εταίρων και η επίτευξη της βιωσιμότητας. Εκτός από αυτά, παρουσιάστηκε το εκπαιδευτικό σύστημα αυτών των χωρών και συζητήθηκαν θέματα όπως η σχολική διαρροή και η προώθηση των 17 Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης στα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: 16

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΧΩΡΕΣ: Σουηδία (Συντονιστής του σχεδίου), Ελλάδα, Ισλανδία, Κροατία, Πορτογαλία, Τουρκία.

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ: Παρουσιάσεις των προαναφερόμενων θεμάτων με χρήση των εργαλείων Web 2.0.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

1. Η σελίδα μας στο etwinning (Συνδεθείτε με τα ακόλουθα στοιχεία εισόδου: Username: lust.project και Password: #Lust202023 για να δείτε το περιεχόμενο)

2. Το υβριδικό μας βιβλίο

3. Η ιστοσελίδα του προγράμματος

4. Οι δραστηριότητες μάθησης εκπαίδευσης και κατάρτισης

4.1 Η δραστηριότητα στη Σουηδία

4.2. Η μετακίνηση στην Κροατία

4.3 Η μετακίνηση στην Ισλανδία

4.4 Η δραστηριότητα στην Ελλάδα

4.5 Η μετακίνηση στην Πορτογαλία

4.6 Η μετακίνηση στην Τουρκία

5. Το πρόγραμμα σε δύο γραμμές